Já a radar USA? NE!

20. května 2008 v 20:20 | Admin - Láďa |  Názory ohledně politiky
Ano je to tak, já nejsem pro umístění radarové základny v České republice, stejně jako cca 68% občanů České republiky.
  1. Není rozdíl mezi radarovou a raketovou základnou. Jsou to dvě součásti jednoho systému, nedají se oddělit technicky ani politicky. Systém může být použit jak k obraně, tak k útoku.
  2. Umístěním mimořádně výkonné a technicky pokročilé radarové základny USA bychom se stali nástrojem jednostranné americké zahraniční politiky, určované snahou o vojenské ovládnutí kosmu a tzv. válkou proti terorismu. Tato válka terorismus naopak posílila, rozvrátila Irák, destabilizovala celý region a končí ve věznicích Guantánamo a Abu Ghraib.
  3. K vybudování radaru nejsme nuceni naším členstvím v NATO. Vybudování radaru je jednostranná záležitost USA.
  4. Základna nepřispěje nijak k naší bezpečnosti, může ji naopak ohrozit. Česká republika nemá v současnosti nepřítele. Pro boj s terorismem nemají antirakety ani radar žádný význam.
  5. Tak jako v případě raket by neměla ČR vliv na to, co se na radarové základně děje a co by tam bylo ve skutečnosti instalováno. Základna by podléhala pouze veliteli vzdušných sil USA v Evropě.
  6. Radar stejně jako antirakety zvýší mezinárodní napětí a zrychlí závody ve zbrojení, které mohou vyústit ve vážný konflikt. Stoupne napětí např. ve vztazích s Ruskem.
  7. Radar je potenciálním cílem útoku, v případě konfliktu mezi státy vlastnícími balistické střely velkého doletu je cílem prvního pořadí.
  8. Do logiky zbrojení budou zataženy všechny státy světa. V rozvojových zemích to bude mít za následek zvětšování chudoby již tak zbídačeného obyvatelstva. V Evropě se urychlí likvidování sociálního státu.
  9. Neznáme účinky tak výkonného radaru na život obyvatel okolí. Další podobná zařízení stojí na odlehlých a neobyvatelných místech.
  10. Důsledná ochrana proti nebezpečí válek a terorismu vyžaduje snižování napětí ve světě, nikoliv nové základny, které napětí zvyšují.
Dalo by se říci že souhlasím s iniciativou NE ZÁKLADNÁM ( www.nezakladnam.cz ), jsem tak trochu humanista a války ve 21. století prostě hrozit ani nesmí, natož budovat válečné základny. Je mi jedno jestli tu bude základna Německá, Britská, Francouzská nebo Americká, ale jde o to že není Česká! O Ruských nebo z jiných východních zemí uvažovat snad ani nejde ještě by to dopadlo jako roku 1968.
Jsem pro pozastavení zbrojení, ano chápu obrana proti teroristickým organizacím je duležitá a na to je duležitá i pěší armáda, ale takovéto základny, tento terorismus jen přiláká do naší republiky. V tomto směru mě ODS a její koaliční partněři velmi zklamali, kromě části Strany Zelených, která pro umístění základny není.
Jsme v demokracii, proto jsem pro referendum, máme právo zvolit si jestli ano nebo ne.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 k Y t Q a →96 ← k Y t Q a →96 ← | Web | 8. června 2008 v 14:49 | Reagovat

Nemá cenu to číst, ale : Bez radaru=znovu vojna... Tohle je zbytečný... Ani si nečtu tvoje důwody, ale ten radar bo co to sem chtějí dat nikoho neovlivní, a za minulýho režimu by se nás ani neptali, a pokud by to bylo v prospěch politiků do roku 93 tak by to sem dali, jinak ne, a oni by to sem nedali ... Já tomu moc nerozumim (věk, a to, že se o to nestarám), ale podle mě je to jedno, ale možná by začli zase vojny :(

2 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 26. června 2008 v 12:18 | Reagovat

Vojny nemohou začít, to je prostě absurdní.

3 k Y t Q a →96 ← (Možná Sb, ale nemám tě v nich :-P) k Y t Q a →96 ← (Možná Sb, ale nemám tě v nich :-P) | Web | 27. června 2008 v 14:18 | Reagovat

To newiš ;) už takovej návrh padl, ale newim, četla jsem to n+kdě na nějakym webu... A BLoG TO NEBYL :P

4 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 9. července 2008 v 12:23 | Reagovat

Kytičko - jj vím že padl, ale nemá šanci projít :-)

Jitka - Je mi 15 let, jsem samozřejmě i proti základnám Rusů, to každopádně !!! Ale radar USA, je pouze k prospěchu USA nikoliv našemu, tak proč ho tady mít? Proč zbytečné riziko navíc? A k tomu tvému závěru, považuji se za člověka, který o tom ví víc. Tuhle problematiku sleduji a velmi aktivně se o ni zajímám. Myslím že mi žádná zveřejněná informace neutekla a pokud jsou nějaké tajné, které si nechává USA pro sebe, tak to asi nebudou moc pozitivní nebo ano?

5 Gloss Diamond Gloss Diamond | Web | 12. července 2008 v 21:04 | Reagovat

ano radaru

6 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 12. července 2008 v 23:01 | Reagovat

Z jakého důvodu?

7 iThe iThe | Web | 21. července 2008 v 18:50 | Reagovat

ano radaru

8 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 23. července 2008 v 14:56 | Reagovat

iThe - To je tedy argument, lépe se vyjádřit neumíš?

9 Lu$$ Lu$$ | Web | 30. července 2008 v 12:08 | Reagovat

.. souhlasím s tebou..vsechny ty duvody jsou pravdivý a oprívneny a taky bych tu radar mit nechtela..a nemyslím si, že kdybychom si ho sem nedali, amerika by vyvolala valku..prece tam maj rozmný lidi a nemužou prijita říci"budete tu mít nas radar" a dal se o tom nebavit a pokud ho sem nedáme poslat na nas "tanky". Vsichni jsme videli co se stalo, když nasi radar odsouhlasili co se týká Rusů. Zastavili nam ropu..jasne už nám ji zase pustili, ale co když se nastvou a zastaví ji naporád??..NE RADARU

10 franc franc | 31. července 2008 v 23:07 | Reagovat

Hej chlape, jsi asi trošku mimo... to že radar nechceš nikoho nezajímá... protože kdyby vládu a ty lidi okolo toho zajímalo to co si lidi myslí, nebyli bysme tam kde jsme... válka prostě bude a nikdo to nezastaví... USA a její spojenci proti Rusům a jejich spojencům..

11 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 3. srpna 2008 v 15:06 | Reagovat

Lu$$ - Máš moc hezký názor

franc - Však já případné válce zabráním i kdyby to nebylo jediné co za svoji kariéru udělám :-)

12 Hana - Tvoje SB Hana - Tvoje SB | Web | 6. srpna 2008 v 14:35 | Reagovat

Myslím, že ten radar by tady opravdu neměl být a také chápu obavy Ruska.Myslím, že s tebou Láďo mohu souhlasit ;-)

13 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 17. srpna 2008 v 10:48 | Reagovat

[12] Hana - To jsem rád ;-)

14 Princess_Nostalginka Princess_Nostalginka | Web | 17. srpna 2008 v 11:48 | Reagovat

Všemi 10 souhlasím :) a nechci ho tady!! :)

15 k Y t Q a →96← [I'm Fucking,  He, she, it Fucking... And You?] Ta prdlá zase otravuje... Proč? (Sbéééško) k Y t Q a →96← [I'm Fucking, He, she, it Fucking... And You?] Ta prdlá zase otravuje... Proč? (Sbéééško) | Web | 17. srpna 2008 v 12:14 | Reagovat

S tim to máš těžký:

I kdyby už nebylo rozhodnuto, (už neovlivníš), Radaru ANO, protože když ne radar, tak se srašně nadržuje rusům a myslím, že to už je dobrej důvod, ne :-) ?

16 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 17. srpna 2008 v 20:09 | Reagovat

[14] Princess_Nostalginka - Výborně, jsem rád, že i někdo souhlasí ;-)

[15] Kytičko - To je nesmysl, Rusko se stále vyvíjí a myslím že časem by mohlo patřit pod NATO, místo toho abychom se připravovali na válku s ním, umíš si vůbec představit co by to bylo za katastrofu? Navíc radar je to pro ochranu USA a ne naši, co je mně po USA? Navíc STOP VÁLKÁM A KONFLIKTŮM a radar dělá jen spory ve světě...

17 k Y t Q a →96← [I'm Fucking,  He, she, it Fucking... And You?] Ta prdlá zase otravuje... Proč? (Sbéééško) k Y t Q a →96← [I'm Fucking, He, she, it Fucking... And You?] Ta prdlá zase otravuje... Proč? (Sbéééško) | Web | 19. srpna 2008 v 22:26 | Reagovat

já neřeším válku, a my s rusama-to bysme byli v prdeli, ale rusové nechcou aby to tu bylo, ne?? A vyber-Amerika-rusové... Já nechci aby ze česka byla Amerika (každej tlustej, blbej a ty jejich trapný žlutý školní busy..) Ae myslim že... Raději nic

18 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 22. srpna 2008 v 11:17 | Reagovat

[17] Kytičko - Pročpak vybírat mezi amerikánama a bývalejma sovětama? To nemáme ani trochu hrdosti? Takový můj vzor je Švýcarsko, neutrální stát s bohatou ekonomikou, snad nikdy nebyl ve válce ;-)

19 *Terísek* *Terísek* | E-mail | Web | 24. srpna 2008 v 10:11 | Reagovat

Já bych radar do čr chtěla, ptž teď vynalezli islámci nebo tak nějak rakety, které sem doletí tak za 10 za čtvrt hodiny...

20 *Terísek* *Terísek* | E-mail | Web | 24. srpna 2008 v 10:12 | Reagovat

*sem

21 Láďa - Autor Láďa - Autor | Web | 24. srpna 2008 v 10:25 | Reagovat

[19] *Terísek* - A ty si myslíš že tě radar před tímhle ochrání? Ten systém obrany je tak pomalý, že se akorát stačí ubránit raketám USA, ale ztráty bude mít Evropa s radarem nebo bez něj. Ale islámci si takovej přímej útok, bezdůvodně nedovolí, NATO by je vyhladilo.

22 Halabala Halabala | Web | 28. srpna 2008 v 14:18 | Reagovat

Jenže mi potřebujem, aby se USA ubránila, protože když se USA neubrání, sme v prdeli i my. Si představ, že by atomovka spadla na USA.)))))

A jak si představuješ, že by NATO teroristy vyhladilo? Jako že zničí celou Asii? Kdyby NATO dokázalo teroristy vyhladit, teroristi by byli dávno vyhlazený.

23 Halabala Halabala | Web | 28. srpna 2008 v 14:19 | Reagovat

A teroristi nejsou islámci.

Islám je víra.

24 ChacharQa...[za svobodna kYtQa96]...I tak máš cool a super blog, já ho navštěvuju každej den... MTR!!!...MUCK! MUCK! MUCK (to jsem prdlá, co??? hh) ChacharQa...[za svobodna kYtQa96]...I tak máš cool a super blog, já ho navštěvuju každej den... MTR!!!...MUCK! MUCK! MUCK (to jsem prdlá, co??? hh) | Web | 1. září 2008 v 16:15 | Reagovat

konečně někdo kdo to chápe :D

25 Joho Joho | 28. září 2008 v 18:20 | Reagovat

já souhlasím s francem :) to bude někdo chytrej :-P Ty jen opakuješ to co mektaj levičáci ve stánku na Václavském náměstí (protiradaroví aktiviské). Ty nemáš zdaleka ani 50% informací, jsi ovlivněnej neseriozními médii. Na tohle téma by nemělo být referendum. Proč se nechceš chránit, když máš možnost? primitivněji jsem to zformulovat nemohla. A navíc ta hladovka pana Tamáše a toho druhýho byla jen pěkně hloupá fraška, která vydírala politiky :))) co tak argumentuj! :) s pozdravem Joho

26 Jitka Jitka | Web | 4. ledna 2009 v 11:29 | Reagovat

Láďo, dlouho jsem se nebyla podívat, jak se vyvíjí debata k tebou odsuzovanému radaru. Dnes jsem si přečetla tvoji větu v komentáři a nevěřím vlastním očím. "Navíc radar je to pro ochranu USA a ne naši, co je mně po USA? " Jsme členy NATO se všemi právy a povinnosti, které pro naši malou zem z tohoto členství vyplývají. Teď si představ, že si někdo zamane a nemusí to být právě Rusko, že bude prosazovat své zájmy v malém  Česku. Žádnému z nás by se nelíbilo, myslím, že ani tobě, kdyby k tomu kterákoliv členská země NATO, nebo konkrétně Amerika zaujala podobné stanovisko jako ty "Co je nám po nějakém Česku". Myslím, že problematika umístění radaru u nás, není zdaleka tak jednoduchá, jak si to představuješ ty.

27 Jitka Jitka | Web | 6. ledna 2009 v 12:26 | Reagovat

Máš vůbec představu o tom proč je Švýcarsko v takové pozici v jaké je? Proč nebylo nikdy ve válce a je neutrální?

28 T T | Web | 31. ledna 2009 v 15:45 | Reagovat

Vidim, ze mas alespon seriozni a rozumne ctenare (viz. posledni komentare). A ChacharQa...[za svobodna kYtQa96] tomu nasadila korunu :D

29 OMG OMG | 17. února 2009 v 13:40 | Reagovat

To co napsal kYtQa96 je mooc

30 ANO ANO | 24. února 2009 v 0:02 | Reagovat

Jsem PRO radar

31 mASOX mASOX | 8. března 2009 v 16:15 | Reagovat

mohlo by pomoct http://www.stream.cz/video/8/47918-risa-chceme-radar

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama